nieuwe Wise server (gaat NIET door)

de migratie gaat komend weekend niet door, we kunnen de werking van de betaalautomaat niet werkend getest krijgen en dan is de impact wellicht te groot
Zodra het wel doorgaat meld ik me weer
 
Maandag 18-12 gaan we over van onze eigen Wise server naar de cloud omgeving van OCLC/HKA.

Wat betekent dit in de praktijk?
Op zondagavond laat wordt de huidige server gestopt van afstand en wordt alle data overgezet naar de nieuwe omgeving in Dublin (Ohio America) zodra dat gebeurt is kan men vanuit thuis weer alles doen.
Hier in Roermond worden in de vroege ochtend wat aanpassingen gedaan om te zorgen dat de cliënt die moet starten ook vanaf de juiste locatie start.
Martijn Coolen van OCLC/HKA is daarvoor aanwezig maandagochtend. we zullen dan ook de printers etc testen
De ZUS pc's in de hal worden voorzien van een juist adres opdat ook deze voortaan via Dublin de gegevens binnenhalen
De Betaalautomaat zal ook naar de juiste plek kijken en dan ga ik ervanuit dat alles vrijwel geluidloos zal verlopen!

Als laatste de pc's die op de scholen staan, deze krijgen bij het starten in de ochtend een nieuwe omgeving (wordt dus dan pas gedownload) en de vrijwilligers zullen hier verder niets van merken.
Mochten er zich ondanks de voorbereiding toch zaken voordoen , dan worden die direct aangepakt.
Merk je dingen op die ik over het hoofd gezien heb, meld je dan ook direct zodat de verstoring zo kort mogelijk duurt

vragen, stel ze Twan
  • Hits: 178